Концепція діяльності Інституту обдарованої дитини

Одним із  найважливіших завдань гуманістично орієнтованої держави є сприяння розвитку молодого покоління, задоволення його освітніх і культурних потреб, відповідно до Конвенції ООН про права дитини, Всесвітньої декларації про забезпечення виживання,  захисту  і  розвитку  дітей. Втілення в життя вимог цих документів  потребує  від держави системних дій, спрямованих  на  пріоритетне ефективне вирішення проблем розвитку та самореалізації кожної особистості.

Значну роль у вирішенні цих завдань відіграє своєчасне виявлення та підтримка  обдарованих дітей, максимальна реалізація їхніх задатків і здібностей. Сучасна освіта — найважливіший засіб і ресурс становлення креативної особистості, орієнтованої на життя у полікультурному суспільстві, прийняття відповідальних рішень в умовах вільного вибору і діалогу. Науковому і методичному забезпеченню реалізації зазначених можливостей освіти має сприяти діяльність Інституту обдарованої дитини АПН України, створеного розпорядженням Кабінету Міністрів України № 635-р від 8 серпня 2007 р. Діяльність Інституту базується на основних положеннях Конституції України, законах України, указах і розпорядженнях Президента України, постановах Кабінету Міністрів України, інших законодавчих і нормативних документах, що регламентують діяльність у навчально-виховних закладах освіти та науково-дослідних установах.

Ця концепція ґрунтується на гуманістичних засадах філософії освіти, педагогічної та психологічної науки, спрямованих на максимально повне урахування впливу людського чинника на психолого-педагогічний процес, максимально широкого охоплення питань пошуку, виявлення, розвитку та підтримки обдарованих дітей і талановитої молоді, є системою поглядів, що інтегрує міждисциплінарні наукові дослідження проблем обдарованості з метою підвищення ефективності цілісного розвитку особистості обдарованої дитини. Особистісно значущі види творчої діяльності, якими забезпечується виявлення і розвиток обдарованої особистості, зумовлюються вибором парадигми особистісно орієнтованого навчання, виховання, своєрідністю  національної освітньої системи. Для формування багатомірного особистісного середовища обдарованої дитини необхідне проектування адекватного інформаційно-педагогічного середовища, яке забезпечує доступ до різнорідних інформаційних ресурсів і технологій. Освіта ХХI століття покликана орієнтуватися на проектування нової педагогічної реальності,  яка  зумовлює трансформацію особистісно орієнтованої парадигми освіти в особистісно компетентнісну  та особистісно розвивальну.

Вкладення:
Скачати цей файл (koncepciya iod.doc)koncepciya iod.doc[ ]200 Кб
   
   
   

Опитування  

Як Ви дізнались про Центр обдарованої дитини?

Інформація на сайті МОІППО - 53.5%
Передача по телебаченню - 6.3%
Інформація в газеті - 7.1%
Порадили колеги або друзі - 18.9%
Випадково - 14.2%

Всього голосів:: 127
Голосование по этому опросу закончилось в: 15 трав. 2015 - 00:00
   
© 2012 Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Сокуренко Олена Олексіївна.